Det har tagit en bra stund att komma till botten av problemet med vår datacenterleverantör.
Det som hände runt 13:00 UTC var att vår datacenterleverantör började göra om konfiguration på den utrustningarna som vi använder för den redudanta transporten mellan våra siter.
Det gjorde så att transporten slutade fungera.
Vi kontakata leverantören och vi började felsöka.
Efter en bra stund felsökning så valade man att flytta transporten till annan hårdvara.
Då runt 14:20 UTC när saker blir flyttade så uppstår en mjukvarubug i access switcharna hos vår datacenterleverantör som gör att switchen inte lär sig mac adresser.
Efter att ha felsökt enumer utan att komma vidare runt 15:35 UTC så testar vi att ta konfig på datacenterleverantör switchar och lägger till det igen och då börjar trafiken gå igeom igen och allt kom upp utan problem.
Denna transport är för att vi ska kunna ansluta till IXP och andra nätverk som inte finns där vi har vårt datacenter.
Denna var redudant men hjälper inte så mycket om man gör jobb på båda samtidigt.
Åtgärder för oss är att vi kommer investera i fler vägar som inte går via vår datacenterleverantör tekniska platform.
Sen så har varit tydliga med datacenterleverantören att infomera oss när såna jobb blir gjorda.
Vi ber så mycket om utsäkt över att detta har hänt och påverkat dig som kund.
Har du någora frågor och funderingar så är det bara att kontakata oss.
Med Vänliga Hälsningar
Karabro AB